Nästan 1 år sedan....

Hoppsan Hejsan, här har det varit torka minsann, nästan ett helt år....:) kanske ska göra ett nytt försök med bloggen?! minns att det va rätt kul att få skriva av sig lite då och då även fast jag inte hade många som läste så gör man ju detta för sin egen skull....
rätt kul att kunna blicka tillbaka vad som hänt mm....

Så i detta skede sitter jag här gravid i vecka 31 (imorgon) men enligt mitt datum som jag vet stämmer går jag in i vecka 32 imorgon. Bf datum enligt UL 27 Maj, enligt min uträkning 21 Maj. Det är exakt samma datum som räknades ut när jag väntade Jacquiline, fast hon tittade ut den 25 maj. Super spännande och se när lilla Molly vill kika ut. :)
Jag var på ett tillväxt ultraljud i början av veckan på grund av att läkaren (som sjukskrivit mig) tyckte jag hadde liten mage, men det visade sig att Molly var 3,7% större för hennes vecka, eller så är det som jag tror....jag är helt enkelt i vecka 32 imorgon....
jag fick även göra ett vaginalt ultraljud för att se om livmodertappen var påverkad av alla mina onda sammandragningar....hon kunde mäta den till 2,7 cm, nu sitter man ju och funderar....hur lång va den från början?! tänk om den redan börjat kortas av?! tänk om förlossningen startar om bara några veckor?! många frågor som snurrar runt i huvudet nu....

tur att man fått sig en sjukskrivning iaf så man kan ta det lite lugnare.
Men kan ändå kännas lite konstigt att inte vara omringad av blommor hela dagarna, men det är nog det ända jag saknar just nu i allt som var. känner att stressen och pressen kan få vänta tills jag är redo för den igen.



Hum ser redan ett fel i denna bukett....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback